Leeads ska nu börja erbjuda mätningar av kampanjeffekten

Leeads ska i ett samarbete med Brand Metrics erbjuda brand-liftmätningar för alla typer av kampanjer, även programmatiskt för de sajter som ingår i deras nätverk.

Så här säger Matthias Sånemyr, Country Manager på Leeads, i ett pressmeddelande:

Vi har letat efter ett system som låter oss mäta och följa de verkliga effekterna av digital reklam dvs. vilken effekt en annonsinvestering har på varumärkesnivå. Brand Metrics plattform möjliggör mätning i av detta i stor skala, ekonomiskt rimligt och på ett automatiserat sätt. Vi kommer nu bli en ännu bättre partner till våra kunder genom att på ett rådgivande sätt komma ut och prata om kommunikation och dess effekter på en helt ny nivå. Samtidigt stärker det våra publicister då det här är ett sätt att lyfta upp och visa på värdet av trovärdiga kanaler och redaktionell kontext.

Ägare i Leeads äger också Ocast som vi skrivit om flera gånger om på Dagensanalys.se. Rubriker som “Rejält uppblåsta räckviddssiffror hos mediernas favorit Ocast” och fler artiklar som dessa hittar du här.