Använder du Mailchimp för att skicka mail, nyhetsbrev och kampanjer till dina kunder? Då kan du nu utöka din marknadsföring genom att koppla ihop det med Facebook och på så sätt nå såväl befintliga som potentiella kunder på nya sätt.
Den nya funktionen gör att du kan utgå från dina befintliga maillistor i Mailchimp för att nå dina kunder på Facebook. Dessutom kan du använda din egen information för att nå personer som liknar dina befintliga kunder eller de som besökt din sida men inte interagerat med dig.
Funktionen är dessutom gratis från Mailchimps sida, däremot kostar så klart dina annonser på Facebook som vanligt. Kostnaderna kan du dessutom sätta i relation till resultatet genom Mailchimp, och på så sätt styra dina annonsinvesteringar på Facebook bättre.
Plötsligt blev Mailchimp mer än bara den där lilla nyhetsbrevsfunktionen som vissa företag använder som ett billigare och enklare alternativ till mer omfattande program eller tillägg till sitt CRM-system. Om du inte redan idag jobbar med någon form av kundkontakt genom mail, kanske det är dags att börja utforska den möjligheten. Synergieffekterna av det tillsammans med annonser på Facebook kan nämligen öka kontaktytorna med dina kunder och därmed skapa bättre relationer med såväl befintliga som potentiella kunder.
Du kan se mer i filmen nedan: