Konsumenter är mer mottagliga för mobila annonser framför tv:n och precis innan de somnar, det visar en ny studie från Aki Technologies.
Aki Technologies har via företaget Lucid genomfört en onlinestudie med svar från 1.000 amerikaner.
Mer än hälften av alla respondenter i studien (59 procent) uppger att de lägger märke till mobila annonser samtidigt som de tittar på tv och 51 procent uppger att de lägger märke till annonser när de ligger i sängen och ska sova.
I studien framkommer också att olika generationer uppmärksammar annonser på olika sätt. Millennials är exempelvis 7 procent mer troliga att lägga märke till annonser på stora tv-skärmar.
“TV advertisers need to realize that the second screen is equally important to the flatscreen,” kommenterar Richard Black, CMO Aki Tech. “Brands must include mobile in their media mix—it’s not optional or experimental anymore. We all have these devices in our hands at all times. So marketers should be looking for unique ways to take advantage of that and get creative in how they appeal to us on these hand-held, always-on content-delivery platforms.”