Hur ska man fa? reda pa? var na?gonstans inva?narna faktiskt vill bo och hur ska det se ut? Sollentuna Kommun har anlitat sociala mediebyra?n The Amazing Society i ett nytt projekt fo?r att skapa dialog med inva?narna om framtidens byggande i Sollentuna.
Genom att aktivera ungdomar i Sollentuna pa? det sociala na?tverket Instagram vill kommunen fa? svar pa? var det a?r ba?st att bygga ho?ga hus och vad fo?r slags boende och service som ska finnas i na?romra?det.
Tanken med medborgardialogen och hela projektet a?r att fa? en o?kad dialog med inva?narna i Sollentuna och skapa en sto?rre fo?rsta?else fo?r hur och var det ga?r att genomfo?ra byggprojekt fo?r ho?ga hus i kommunen.
“Vi valde en lo?sning som passar ma?lgruppens normala beteende men la?gger till ett a?mne som den kanske inte normalt pratar om i just den kanalen”, sa?ger Tobias Franze?n.
Kampanjen kommer att ha en webbplats som den centrala platsen fo?r aktiviteten men att aktivering och dialog a?ven kommer att ske pa? Instagram. Detaljerna i utfo?rande, utseende och aktivering kommer att beslutas i samra?d med kommunen. Det viktigaste syftet med hela projektet a?r att fa? in a?sikter och engagemang fra?n inva?narna i kommunen om hur de vill se framtidens ho?ga hus i Sollentuna kommun.
Projektet kommer lanseras ma?ndag den 4 maj och avslutas den 31 maj.