Kommer du ihåg MySpace? Det gör Time

Medieföretaget Time har grävt fram annonsbolaget Viant, som är ägarna av MySpace, och köpt den forna nättjänsten för en okänd summa pengar. Låt oss nu hoppas att Time gjorde en bra affär.

Det är ännu oklart vilka planer Time har med köpet av MySpace. Kanske vill man göra en spinn på ämnet musik som MySpace lyckades ganska bra med. Eller så vill man komma åt någon teknik som ligger där och dammar. Oavsett lär vi få se spöket MySpace väckas till liv igen.

Det är oklart vilka planer mediejätten Time har för den gamla och till stor del övergivna nättjänsten Myspace. Men att man köper ägaren till sajten, det vill säga annonsbolaget Viant, är hur som helst klart. Myspace grundades 2003 och blev ganska snabbt ett favorittillhåll för framför allt musiker, då tjänsten gjorde det enkelt att publicera musik på nätet. Ett antal försök att väcka liv i Myspace har gjorts genom åren, men inget av dem har resulterat i någon nämnvärd comeback.