Kampanjansvarig berättar om lanseringen av Nokia-dödaren

Idag har Microsoft begravt Nokia. Det stora fallet för den finska jätten kom när Apple lanserade mobilen som ‘hade allt’. Här är ett nostalgiskt klipp som visar kön till Telia-butiken på Kungsgatan i Stockholm.

Dagensanalys.se har pratat med Dennis Larsson som var kampanjansvarig för iPhone-lanseringen för Telia Sonera.

dennis_larsson_sv_0
Dennis Larsson

Hur känns det att titta på gamla klipp från lanseringen?

Fantastiskt, vilket drag! Det var riktig karnevalstämningen under lanseringen.

Vilken mobil  har du idag?

Jag har haft en iPhone sedan dess och har inte bytt. Idag har jag en iPhone 5s och är mycket nöjd.

Vilket är ditt roligaste minne från din tid som kampanjansvarig på Telia Sonera?

Vi visste inte hur det skulle gå med lanseringen av iPhone i Sverige.  Det var så häftigt när det bara smällde till över hela Sverige och efterfrågan blev så enorm. Att lanseringen av iPhone blev så stor är nog en av de roligaste stunderna under min tid på Telia Sonera.

http://youtu.be/3a-NrE-3FEg