Klarna har lanserat en shoppingwebbläsaren. Med den nya shoppingwebbläsaren får appanvändare möjligheten att handla på nätet och använda Klarnas betalningsmetoder var de vill.
Den nya shoppingwebbläsaren i appen gör det möjligt att använda Klarna överallt, precis som med det tidigare lanserade Klarna-kortet, men denna gång med fokus på e-handel. I kombination med andra appfunktioner – som ger flexibilitet i hur och när kunder ska betala, kontoinformation, bilder över inköp, kontroll av köputrymme, enkel hantering av returer, vänliga påminnelser att betala fakturor i tid och en 24/7 kundservicechatt.
För befintliga Klarna-handlare innebär shoppingwebbläsaren en extra försäljningskanal att nå kunder genom och därmed också en möjlighet till att öka försäljningen. Klarna-handlare kommer också att kunna säkra en större närvaro i Klarna-appen, eftersom de kommer att få sin egen varumärkessida för att posta t.ex. inspirerande material och erbjudanden för att öka kundernas engagemang. Från varumärkessidan skickas appanvändarna till handlarens egna nätbutik med bara ett klick.
För icke-Klarna-handlare kommer appanvändare att bli ombedda att skapa ett virtuellt engångskort baserat på några enkla nyckelfakta, inklusive vilken webbutik de vill handla från, hur mycket de vill handla för och vilken av Klarnas betalningsmetoder de vill använda sig av. Det virtuella kortet är sedan tillgängligt i appen i 24 timmar. När appanvändaren når utcheckningen väljer de kortbetalning och sedan är informationen från det virtuella kortet automatiskt förifylld och de kan fortsätta med inköpet. Appanvändare kommer att kunna handla från flera icke-Klarna-handlare genom att skapa nya virtuella kort för varje butik. Appanvändarna kommer också att kunna nyttja Klarna-fördelar, till exempel ‘try before you buy’ och Köparskyddet överallt på nätet.
David Fock, Chief Product Officer på Klarna, säger: “Som appanvändare kan du nu uppleva smidigheten med Klarna var du vill. Shoppingwebbläsaren är enkel att använda, flexibel och ger appanvändare total kontroll över sina inköp, vilket skapar en bättre shoppingupplevelse. För nuvarande Klarna-handlare har vi utvecklat shoppingwebbläsaren för att de ska få en extra kanal att engagera sina nuvarande och nya kunder i och därigenom driva trafik och försäljning via Klarna-appen.”