Kappahl först ut att erbjuda betalning med mobil i butik via Klarna

Som första större modekedja erbjuder KappAhl nu sina kunder digitala betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.
– Moderna, flexibla betalningslösningar oavsett om kunden handlar via nätet eller i butik är en del av vår ambition att utveckla ett sömlöst KappAhl, säger Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl.
Med tjänsten Klarna In-Store erbjuder KappAhl sina kunder utökade möjligheter till hur de väljer att betala de varor de köper i KappAhls butiker. Kunden kan via sin smartphone välja att betala direkt, via delbetalning eller via faktura. Kunden anger mobilnummer i kassan och får direkt ett sms med en länk där man kan välja betalsätt och slutföra sin betalning.
– Klarna har varit ledande inom betalningslösningar online i över 12 år och nu suddar vi ut gränserna mellan e-handel och fysisk butik. Vi ser stora möjligheter att göra betalnings-ögonblicket smidigare och enklare för kunderna, genom att erbjuda samma betalsätt oavsett köp via e-handel eller fysisk butik, säger Martin Tivéus, Nordenchef på Klarna.