Kantar Marketplace är lanserad – plattformen där du gör egna undersökningar

Kantar har lanserat sin gör-det-själv-plattform som heter Marketplace i 21 länder och fler tillkommer snart.

Målet är att lansera Kantar Marketplace i 30 länder i slutet av mars månad. Länder inkluderar Danmark, Irland, Japan, England, Frankrike, Tyskland, USA och fler. Än så länge okänt om Marketplace finns eller kommer till Sverige.

När du blir kund till Marketplace får du tillgång till över 80 miljoner panelister med formulär (eller “portfolio and tools”) som gör det möjligt att genomföra förtester för reklam, kampanjutvärderingar eller bara göra en enkel quick poll med 1.000 svarande. Marketplace inkluderar även möjligheten att lägga upp en helt egen undersökning.

Inom kort kommer även formulär för – innovation and koncepttester, “reputation intelligence” och “Global Monitor”.

As we launch more solutions in to the store it will transform the way we engage with, and support, our clients. The initial reaction from clients has been extremely positive,  kommenterar Will Galgey som är chef för Kantar Marketplace.

At Kantar we are focused on increasing the impact our work has for clients. We do this through investment in delivering world-class human understanding and continuous innovation. Kantar Marketplace is a great example of these priorities. It allows our clients to choose from a spectrum of offerings; from self-service surveys to deeper diagnostic full-service tools, that can be delivered in as little as a day. With access to more than 80 million consumers worldwide, the scale of our permissioned panels ensures that, post-GDPR implementation, the voice of the customer can remain central to decision-making, while protecting wider consumer privacy,  tillägger vd för Kantar Eric Salama.

Klicka på play-knappen ovan för att se ett videoklipp som förklarar Kantar Marketplace.