Kändisar från Sociala Medier är hett eftertraktade av företagarna

Influencers är ett hett byte för ett företag som baserar sin försäljning på nätet, visar forskning. Enligt en studie från marketing-företaget Affilinet så visar det sig att två-tredjedelar av onlineförsäljarna skulle vilja samarbeta med en influencer från sociala medier när de utformar sin framtida reklamkampanj.

Detta sade man trots att majoriteten av de undersökta aldrig jobbat med någon bloggare eller vloggare. Bara 24 procent hade faktiskt någon sådan erfarenhet, men många tycks alltså övertygade om att ett sådant samarbete skulle kunna bära frukt.

Läs mer: Twitter-studie visar att användare litar nästan lika mycket på influencers som sina vänner

Så om du är en kändis på nätet, tja, då kan det mycket väl hända att 2016 är ditt år om du är redo att samarbeta med ett företag.

Behöver du hjälp med att anpassa din annonskampanj till den senaste digitala utvecklingen? Klicka här.