En studie som publicerats av Mobile Marketing Association (MMA) för Coca-Cola säger att om du spenderar 8 till 15 procent mer i den mobila kanalen kommer din kampanj att ha signifikant bättre utfall.
Could achieve significant improvements in campaign performance” if they increase their share of spending on mobile to between 8-15%.
Studien avslöjar att om mobilen representerar 8 procent av budgeten kommer plattformen att stå för 7 procent av vinster. Men om du ökar budgeten till 15 procent representerar mobila kanalen 16 procent av vinsten.
Studien visar även att mobilen skapade nära dubbel så stor ROI (return on investment) jämfört med traditionell TV och nära dubbelt så effektiv i att skapa försäljning som en vanlig kampanj utan mobila kanalen.
“It is a great data set for marketers to reassess and optimise their spending with the most impactful allocations in their marketing mix, while leveraging mobile with double digit spend. As an industry, it is time we learned the effectiveness of the channel to aid marketers with their ambitions, and kept pace with consumers to understand the power of mobile.” förklarar Rohit Dadwal som är chef för MMA i Asien.