Jobbtips: IRM söker analytiker

Som analytiker kommer du att arbeta med IRM:s löpande redovisning av statistik i form av analyser och prognoser över mediemarknadens utveckling i Norden. Arbetet innebär insamlande av marknadsdata som skall bearbetas, analyseras och sammanställas i rapporter.

IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) är ett oberoende, självfinansierat, institut vars syfte är att kontinuerligt undersöka och kartlägga den nordiska reklam- och mediemarknaden. Institutet startades vid Handelshögskolan i Göteborg och är sedan 1992 en ekonomisk förening med 16 medlemmar som representerar alla sfärer inom reklam- och mediesektorn.

Tjänsten är tillsvidare med start omgående. IRM sitter i ljusa lokaler på Östermalm i Stockholm.

Du har en akademisk utbildning och är i början av karriären eller nyutexaminerad med inriktning på analys och/eller statistik. Dokumenterad statistisk kunskap och erfarenhet av numerisk analys är meriterande.

Du bör ha ett mycket gott siffersinne samt vara strukturerad och noggrann. Du är socialt kompetent och bemöter IRM:s kunder och uppgiftslämnare på ett lugnt och professionellt sätt. För att passa in i rollen som marknadsanalytiker på IRM ska du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

> Läs mer här