”Baaam är en stark och härligt högljudd kvinnoröst, med moderna värderingar och ett stort hjärta. En attityd som jag ser fram emot att förvalta och utveckla”, säger Jennie Sandberg som nu tar över rollen som chefredaktör för Baaam.
Jennie kommer närmast från tjänsten som digital redaktör för MåBra och har under flera år varit drivande i arbetet att skapa en av Aller medias mest lönsamma sajter.
– Baaam är en stark och härligt högljudd kvinnoröst, med moderna värderingar och ett stort hjärta. En attityd som jag ser fram emot att förvalta och utveckla. Vi vet att de unga kvinnorna är kräsna. Men de vet att vi är äkta. Och det är precis där, i det mötet som vår genuina relation skapas. Vi kommer fortsätta bryta ny mark, med kärnfullt innehåll och spännande samarbeten, för att bevaka och befästa denna unika position, säger Jennie Sandberg.
Baaam har idag 200 000 unika besökare och över 700 000 sidvisningar i veckan. Baaam har även lyckats med framgångsrika redaktionella kampanjer, bland annat samarbetet med Svenska Dagbladet inför valet där viktiga valfrågor för unga lyfts, #nailalönen och #prataomabort. Baaam har nominerats till ett flertal priser, bland annat Årets digitala tidskrift.