Om sex veckor är det dags för en av världens största internationella branschevenemang för mätning och utvärdering av kommunikation i media. Kongressen ”AMEC International Summit on Measurement” går av stapeln den 3-4 juni i Stockholm.
AMEC är en internationell branschorganisation med 140 medlemmar i över 40 länder. Varje år samlas representanter från medlemsföretagen för att dela kunskap, erfarenheter och träffa branschkollegor – Vd:ar, kommunikationsdirektörer, marknadsdirektörer; PR-chefer, kommunikationsspecialister och analytiker.
När deltagarna nu träffas i Stockholm är temat för årets kongress ”Winning the game – from local silos to global integration” som fokuserar på den utmaning som företag och organisationer ställs inför när varumärket ska kommuniceras i andra länder och hur man då bäst utvärderar kommunikationen.
Bland talarna finns bland andra:
Paloma Escudero, Kommunikationsdirektör Unicef
Stuart Smith, Global VD Ogilvy PR
Miguel Veiga-Pestana, Kommunikationsdirektör The Bill & Melinda Gates Foundation
Edvard Lind, Presschef, Skanska AB
Ben Matthews, Chef för Strategisk Kommunikation, Ebay
– Jag är övertygad om att det blir många intressanta föreläsningar och diskussioner där vi får med oss inspiration och ny kunskap som i nästa steg kommer till våra kunders nytta, säger Robert Söderling på Retriever som är en av huvudsponsorerna för eventet.