Brad Rencher är en kille som man gillar på en sekund. Man gillar honom för att han är vältalig, charmig och proffsig samt här, likt en superhjälte, för att rädda en värld.
Brads värld är den som alla marknadsförare lever i varje dag. En värld där marknadsföringen blir mer och mer komplex samtidigt som möjligheterna är enorma för den som vet vilka knappar hen ska trycka på. Brads superkrafter kommer från Adobe där han är ansvarige för Adobes Digital Marketing Business. Inom enheten hittar vi en arsenal av tjänster och verktyg som Adobe Analytics, Adobe Target, Adobe Social, Media Optimizer, Adobe Campaign och fler.
Dagensanalys.se fick träffa Brad under konferensen DMEXCO i Köln och ställa några frågor.
Vi pratade om hur han själv definierar sig som en nörd och hur marknaden behöver fler nördar som djupdyker in i analysen och förstår genom den möjligheterna.
Vi pratade om hur företag behöver fler “smarta generalister” som ser helheten och kan se hur alla trådar hänger ihop. Bradley anser att många företag har organiserat sig i silon vilket begränsar samarbeten och potentialen samtidigt som kunden förväntar sig ett sammanhang.
Brad berättade även om Adobes samarbeten med SAP och Publicis Groupe.