Intersport satsar på sociala medier

Ny reklamfilm, ny hemsida och ny marknadsföringssatsning, det tror Intersports VD, Ulf Kinneson kommer vara receptet till att bli störst.

Intersport har bestämt att de inte längre vill stå i skuggan av bland annat Stadium m.fl. Med deras nya hemsida som ska lanseras inom kort samt mer fokus på marknadsföring via sociala medier tror de att deras varumärke blir mer modernt samt kommer förmedla sitt budskap: Själ och attityd.

Den nya reklamfilmen heter ”Vi är Sportsverige”, många kända ansikten är med i filmen så som Albin Ekdahl och Lisa Nordén.

– Vi vill visa att vi är Sportsverige, därför var det givet att täcka ett stort geografiskt område, men också att blanda åldrar, kön, sportgrenar och medverkande. Och naturligtvis att få med både glada amatörer och hårdsatsande elit, säger Ulf Kinneson.

Nedanför kan ni se den nya reklamfilmen “Vi är Sportsverige”.

http://youtu.be/gHhNUGV-zhg