Enligt uppgifter så experimenterar Instagram – som inte ändrat sitt designkoncept nämnvärt på väldigt länge – med en ny look. En ljusare, luftigare svart-vit design med tydligare symboler och andra moderniteter kan vara ett sätt för Instagram att öka sin popularitet. Eller?
Det är The Verge som fått nys om detta via ett tips som inkluderar några skärmbilder på den nya designen. Ikonerna ser något annorlunda ut – kameran ser mer ut som en kamera och nyhetsflödet symboliseras av ett hjärta istället för tidigare språkbubbla.
Läs mer: Instagrams nya funktion innebär mer video – och mer potential för marknadsföring
En talesperson säger dock till The Verge att detta är bara “ett designtest”, och tillägger att de “ofta testar nya erfarenheter med en liten procentandel av den globala communityn”. Så det är kanske ingen idé att börja gråta/glädjas över det hela ännu.
Frågan är också – är det snyggare? Tråkigare? Är modernt alltid bra? Instagram är i varje fall kanske inte den mest explosivt växande onlinecommunityn (dock bättre än Twitter…) så det kan hända att man behöver något “nytt”.
(Bildkälla: The Verge)