En studie från Adweek kring varumärken och interaktion visar att webbsidor och sociala konton fortfarande får större genomslag bland kvinnor än appar. Läs mer nedan om detta och annat som har att göra med kvinnor och varumärken online. Kan du gissa vilken typ av varumärken som är populärast?
“Digital konsumtion, i synnerhet visuellt innehåll, sker så snabbt via handhållna enheter att marknadsförare borde prioritera mobiloptimering till toppen av deras checklistor och inte låta det bli en eftertanke”, sade Influensers chef Elizabeth Scherle, vars företag gjort studien för Adweek.
Läs mer: Kvinnor gillar att fönstershoppa på nätet
Skönhet, kläder och hygienprodukter kommer högst upp på listan – men även tidigare klassiskt manliga saker som teknik och spelande har börjat klättra upp. En annan intressant sak kan vara att 58 procent av kvinnorna interagerar med onlineföretag, och att ett varumärkes officiella hemsida är fyra gånger mer välbesökt än dess app.
Spana in mer info på infografen nedan:
(Källa: AdWeek)