Infograf: En inblick i den prylgalne shopparens vardag

En studie kring konsumentvanor har nyligen släppts, och denna gång handlar det om den pryltokige online-shopparens uppkopplade vardag. Denna infograf kan mycket väl vara nyckeln till hur man som marknadsförare ska nå ut till dessa eftertraktade tech-experter.

De har plånböckerna stora nog för de senaste tekniska prylarna, och gillar att spendera. Det är Posterscope som gjort denna studie, som är en del av något de kallar Outdoor Consumer Study där man riktar in sig på olika eftersökta demografiska grupper.

Prylintresserade konsumenter, eller Tech-Savvy som de kallas här, är inte bara viktiga att nå på grund av plånböckerna. De är också kunniga inom sitt område och ger gärna experttips – deras köp och åsikter påverkar således även andra konsumenter. Att nå ut till en av dessa kan ge spridning till många fler.

Läs mer: Twitter-studie visar att användare litar nästan lika mycket på influencers som sina vänner

Denna undersökning har försökt kartlägga den tech-intresserade och uppkopplade konsumentens vanor och beteende online. Vilka sociala medier hänger de på, vad gör de på nätet, hur många är de? Textar eller ringer de helst?

Få alla svaren i infografen nedan, som kommer från AdWeek.

tech-savvy-ipad
(Källa: AdWeek)