Vi är i mitten av november, och nu börjar det bli dags för många att fundera kring vad man ska köpa för julklappar till nära och kära (om man inte är som jag och stresshandlar dagen innan). Många shoppar på nätet – men vad är det dessa konsumenter uppskattar mest och vilka “äss” ska man ha i ärmen för att locka dem till just din e-handelssajt?
Radial är en e-handelsföretag från USA som nyligen gjorde en studie där man frågade online-shoppare om vad de helst av allt vill ha. Resultatet presenteras nedan i fin infograf från branschsajten AdWeek.
Bland annat visade det sig att i stort sett alla kunde tänka sig att spendera mer pengar på en sida för komma upp till fri frakt. Kanske inte så konstigt dock, med tanke på att man kan få mycket produkter för fraktsumman.
Läs mer: Svensk julhandel hotas av utländsk e-handel
Andra saker som kunderna vill ha är bra kundservice, en individellt anpassas och personlig shoppingupplevelse och inte minst – bekvämlighet. Det är ju trots allt ofta en av huvudanledningarna till att man handlar på nätet, ja, förutom priserna.
Just det, en annan viktig sak som många av oss som handlar på nätet redan vet – om en vara inte finns i lager på en sida, så går 81 procent av konsumenterna vidare till en konkurrent som har det.