Jag har följt IDG dagligen sedan flera år tillbaka och inspirerats av förlagets energi och vilja att hela tiden gå framåt. Men på senare tid vet jag inte riktigt vad de håller på med där borta på Karlbergsvägen.
Det jag stör mig mest på, senaste dagarna, är ett TV-inslag där en panel av ‘experter’ delar med sig av sina tankar om produkter och tjänster. När jag tänker att – IDG ska göra TV på nätet – blir jag glad och förväntar mig något häftigare än vad exempelvis kvällspressen kan åstadkomma. Istället blir det en upplevelse med ett gäng pratglada tyckare som gärna dissar vad andra åstadkommer framför nedvikta lakan. Självklart måste man ha pratglada tyckare annars blir det ju ingen panel, men nivån kunde vara … låt oss säga högre. Jag ser och hör att några av försöker höja nivån, men dras snabbt ned igen mot botten.
I rubriken för inslaget står det “Världens töntigaste surfare kör Microsofts vikbara tangentbord – se klippet här“. Jag vill egentligen inte skriva det här men det töntiga i det här inslaget är introduktionen och det mest pinsamma är att IDG står för produktionen. Ni kan bättre än det här!
Ni använder just termen “douchebag” i inslaget. Om man kollar upp ordet i en Urban Dictionary får man följande förklaring “an arrogant or obnoxious person”. Den enda “douschen” i det här inslaget är den som sitter framför lakanet.
Med varsin longboard under armen kommer några av er samlas på SoFo Café över kallbryggd kaffe och dissa mig. När ni dissat klart hoppas jag att ni rycker upp er och gör något bättre för jag vet att ni kan.