Den 19 november bjuder IABs Task Force AT/RTB in till ett frukostseminarium om Programmatic. Självklart ska du hänga med!
Temat är Programmatic 2014 och inbjudan riktar sig till dig som är annonsör och medieköpare. Seminariet har fokus på vad som händer just här och nu inom området men så klart blickar seminariet även framåt.
Det blir spännande talare, debattpanel och aktuella case. IAB presenterar även en helt färsk realtidsstudie om hur svenska publicister arbetar med Programmatic Buying och RTB idag.
Självklart ska du hälsa till IAB att du läste om detta seminarium här på Dagensanalys.se.
> Anmäl dig här
Plats: Finlandshuset, Snickarbacken 4, Stockholm.
Datum: 19 november kl 08.30 – 10.30. Registrering från kl. 8.00
|
|
 |
|
Inledning 60 min
– Charlotte Thür, VD IAB Sverige hälsar välkommen!
– Maya Garkusha, ordförande för Task Forcen trendspanar inom Programmatic
– Presentation av helt färsk realtidsstudie från IAB – Charlotte Thür bollar slutsatser från studien medDilem Güler, Expressen och Robert Johansson, Schibsted.
– Luke Fenney, VP Rubicon, UK. Luke har 8 års erfarenhet från Programmatic. Han berättar vad köpare och säljare vill få ut av Programmatic nu och i framtiden! |
|
|
 |
|
Paneldebatt 20 min + 5 min för publikfrågor
Diskuterar: Varumärkes-, video- och mobil-annonsering, programmatic byrå/in-house, utmaningar, visioner och vad vill marknadsföraren ha… mm
Moderator: Patrik Sandberg, Nyheter 24Gruppen.
I panelen: Simone Skoog, Aegis/Amnet – Mikael Taipale, GroupM/Xaxis – Fredrik Forsberg, IPG/Cadreon |
|
|
 |
|
Case: 3 x 8 min
– Carl Aurell, Online Marketing Manager på Furniturebox.se
– Sara Wendle, Tre Kronor, Online video case, delar med sig av erfarenheter
– Ytterligare ett case kommer att presenteras |
|