HubSpot lanserar en ny marknadsplats för appar och nya funktioner.
Med hjälp av den nya marknadsplatsen ska företag enklare upptäcka nya integrationer och ansluta sina verktyg, team, processer och data.
Vi är dedikerade till att leverera en öppen plattform som gör det enkelt för våra kunder att sömlöst integrera de appar som de vill ha med vår programvara. Den omdesignade appmarknadsplatsen effektiviserar processen att hitta och ansluta rätt app för rätt jobb och gör det också enklare för utvecklare att skapa och lista nya integrationer. Vi ser det som ett viktigt steg framåt i vårt uppdrag att göra HubSpot till en all-on-one-plattform för växande företag, säger Scott Brinker, VP för plattformsekosystem på HubSpot.
Samtidig lanseras nya funktioner vilka inkluderar inkluderar ett nytt maskininlärningsverktyg för att ta bort dubbletter av kontakter, samt en utökad funktionalitet för Sales Hub Professional- och Hubspots konversationsverktyg.
Möjligheten att ta bort kontaktdubbletter var den näst mest efterfrågade funktionen i HubSpots idéforum under det senaste året. Datadubbletter leder till ineffektivitet, både internt och för slutkunden. 72% av säljare spenderar upp till en timme per dag på datainmatning och sammankoppling av kontaktuppgifter. Trots detta förbises många dubbletter, vilket leder till att kunderna får se eller höra flera likadana marknadsföringsmeddelanden. För att underlätta processen har HubSpot nu skapat ett nytt datahanteringsverktyg för att eliminera dubbletter som använder maskininlärning för att hitta och hantera dubblerade kontaktposter eller företagsdata. Verktyget blir smartare då det får större datamängder att arbeta med, vilket skapar en sömlös upplevelse för både den interna arbetsgruppen och deras kunder, kommenterar HubSpot.
Det nya dubbletthanteringsverktyget finns nu tillgängligt för alla Professional- och Enterprise-kunder över samtliga tre hubbar.
Förutom det nya hanteringsverktyget för dubbletter lanseras enklare redigeringsmöjligheter i e-post-funktionen och kunskapsbasen, genom att där addera drag-and-drop-mallar.
Fler funktioner på gång:
eSignature-funktionalitet som sparar dyrbar tid som tidigare använts för att skriva ut och skicka papperskopior av kontrakt och andra formulär.
Beräknade egenskaper som automatiskt fylls med data från andra formulärfält.
En “Köp nu”-upplevelsefunktion som gör det möjligt för kunder att skapa en uppmaning som direkt kopplar en produkt i deras katalog till ett online-köp i Stripe.
Ny drag-and-drop-redigerare för målsidor och en utökad kickback-funktionalitet för e-post.
Konversationsfunktioner tillgängliga i beta för gratisversionen, inklusive en gratis Facebook Messenger-integration som gör det möjligt för kunder att skapa en Messenger-upplevelse på sin Facebook-företagssida och hantera dessa interaktioner från konversationsinkorgen.