HubSpot integreras med WordPress

WordPress satsar på att ge världens webbplatsägare fler möjligheter att få sina webbplatser att växa. Senast är ett köp av Flywheel och en integrering med CRM-plattformen HubSpot.

Båda ska hjälpa WordPress och dess användare att enklare kunna använda plattformen för både sälj och marknadsföring.

Köpet av Flywheel är det största någonsin för WordPress. Flywheel har idag 28.000 globala kunder och tillsammans kommer de båda hantera 120.000 varumärken och byråer med en omsättning om 200 miljoner dollar under 2020.

Genom att integrera HubSpot blir det avsevärt enklare för företag som har en wordpress-sajt att använda HubSpots gratisversion av sin CRM-plattform.

We think these two platforms can make 1+1=3. With integrated data and the right tools, you can do more than just store information — you can start more personalized conversations with prospects, understand and then tailor your site to be what visitors are looking for, and create an overall improved customer experience. WordPress powers 34% of all websites. By leveraging WP Engine and HubSpot together, those site owners can turn their websites into growth engines for their businesses, förklarar Brian Halligan som är VD på Hubspot.