HubSpot lanserar en funktion i HubSpot Ads tool som integrerar LinkedIn-annonser i “Professional”- och “Enterprise”-versionerna av Marketing Hub.
Sedan tidigare finns integrationer med Facebook och Google.
LinkedIn är världens största professionella nätverk, så för oss var det viktigt att göra tjänstens annonsverktyg tillgängliga för våra kunder. HubSpot Ads erbjuder en svit med verktyg som våra kunder kan använda för att generera nya leads och få dem att bli lojala kunder, samtidigt som de förses med insikter som låter dem säkerställa att de lägger tid och pengar på rätt saker. Genom att lägga till LinkedIn-annonser på plattformen ger vi företag en ytterligare möjlighet att slipa sin annonseringsstrategi och växa bättre, säger Susanne Rönnqvist Ahmadi, internationell marknadschef på HubSpot.
Det här kan du göra med integrationen
- Skapa målgrupper utifrån valfri datapunkt i HubSpots CRM och enkelt synka dessa mellan HubSpot och LinkedIn
- Automatiskt synka och ta hand om nya leads från LinkedIns “Lead Gen”-annonser i HubSpots CRM
- Analysera hur LinkedIn-annonser påverkar företagets resultat med hjälp av ROI-rapportering
- Matcha LinkedIn-annonser med företagets övriga marknadsföringsinsatser i HubSpot
Förutom integrationen av LinkedIn-annonser erbjuder HubSpot en integration med LinkedIn Sales Navigator, samt möjligheten att i verktygen för sociala medier organiskt skapa LinkedIn-inlägg och få analyser av hur dessa presterar.
Här kan du lyssna på intervju med internationella marknadschefen för Hubspot.