HubSpot lanserar nya verktyg för maskininlärning, försäljning och konversationer.
De nya lösningarna inkluderar ett nytt maskininlärningsverktyg för att ta bort dubbletter av kontakter, samt en utökad funktionalitet för Sales Hub Professional- och Hubspot-konversationsverktyget.
Säljare spenderar upp till en timme per dag på datainmatning och sammankoppling av kontaktuppgifter. Trots detta förbises många dubbletter, vilket leder till att kunderna får se eller höra flera likadana marknadsföringsmeddelanden. För att underlätta processen har HubSpot nu skapat ett nytt datahanteringsverktyg för att eliminera dubbletter som använder maskininlärning för att hitta och hantera dubblerade kontaktposter eller företagsdata. Det nya dubbletthanteringsverktyget finns tillgängligt för alla Professional- och Enterprise-kunder över samtliga tre hubbar.
HubSpot har även lanserat smidigare redigeringsmöjligheter i e-post-funktionen och kunskapsbasen, genom att där addera drag-and-drop-mallar. Kunskapsbasens redigeringsverktyg finns nu tillgängligt för alla Service Hub Professional- och Enterprise-kunder, medan e-postredigeraren finns tillgänglig över Marketing Hub Starter, Professional och Enterprise.
I år planerar HubSpot att förbättra funktionalitetet i sina Sales Hub Professional- och Marketing Hub Starter-verktyg:
- eSignature-funktionalitet som sparar dyrbar tid som tidigare använts för att skriva ut och skicka papperskopior av kontrakt och andra formulär.
- Beräknade egenskaper som automatiskt fylls med data från andra formulärfält.
- En “Köp nu”-upplevelsefunktion som gör det möjligt för kunder att skapa en uppmaning som direkt kopplar en produkt i deras katalog till ett online-köp i Stripe.