Patrik Kvant, Zlatko Corluka & Ashley Stephenson startar upp Jungle, data-driven designbyrå tillsammans med HowCom
HowCom som är en hybrid av affärsstrategibyrå och mediebyrå har under flera år byggt upp ett erbjudande inom insikter, strategier och affärs-utveckling. Nu tar de nästa steg och startar Jungle, en data-driven designbyrå.
Jungle kommer att innebära ytterligare möjligheter att hjälpa våra kunder att tjäna mer pengar och skapa bättre kundupplevelser. Vi har länge förespråkat att media och reklam inte är den enda lösningen på våra kunders utmaningar. Nu får vi fler verktyg till att hjälpa marknads-avdelningar att utveckla sina produkter och tjänster, kommenterar Fredrik Lundgren som är VD på HowCom.
Insikter och strategier blir själva motorn för både mediebyråverksamheten och Jungle.
När företag och organisationer nu har kommit en bra bit med att jobba mer tvärfunktionellt, så märker vi ett tydligare ägandeskap av att kund data oftast finns hos marknadsavdelningen. Detta gör det väldigt passande att Jungle och HowCom är närvarande där, med sina briljanta talanger, säger Patrik Kvant.