Kändiskvinnor är klart de starkaste influencer-stjärnorna på nätet, och är ofta riktiga experter när det kommer till att “promota” sitt eget varumärke (enligt siffror från D’Marie Analytics så är de sex största influencer-stjärnorna alla kvinnor). Den största av dem alla är Selena Gomez – eller vad sägs om nästan 90 miljoner följare på Instagram och 200 000 nya följare varje dygn?
Hon är aktiv på Instagram, Facebook, och Twitter och enligt mätföretaget D’Marie Analytics, som citeras av AdWeek, så tjänar pop- och filmstjärnan Gomez över 4,7 miljoner kronor per inlägg (550,000 amerikanska dollar). Ja, nu är den en uppskattning av mätföretaget eftersom de exakta detaljer är mellan henne(s agenter) och företagen som Coca-cola eller Kmart.
Läs mer: Lista över nätets mest attraktiva digitala influencers just nu
Gomez är dock smart nog och anses vara noggrann med hur hon lägger upp sina sponsrade inlägg utan att skrämma bort sina följare. Faktum är att hon enligt D’Marie Groups VD Frank Spadafora är en av de minst aktiva stjärnorna på internettoppen – men ändå den mest framgångsrika.
Spana in Selena Gomez otroligt imponerande statistik nedan (källa: AdWeek)!