H&M lanserar Itsapark i hopp om att återfå kontakten med kunderna

H&M-gruppen har lanserat en betaversion av Itsapark – en digital modeguide som även ska fungera som ett community.

Tanken är att sajten ska bli ett community för modeintresserade personer. Medlemmarna kan få svar på moderelaterade frågor som “What cute, flirty new shoes can I get right now?”. Svaren tas fram av kreatörer som samtidigt får feedback från användarna.

För H&M handlar det om att komma närmare sina målgrupper utan att bekosta andra att göra jobbet åt dem. Genom att ha en kontinuerlig dialog kan de känna av modet, testa sina idéer och säkra lanseringarna. Samtidigt kan de jobba tillbaka relationen med sina kunder, som försvann någon gång under de senaste åren. Utan en nära relation till sina kunder har man idag inte mycket hopp om att faktiskt sälja, ett ledord för digitala marknadsförare som kämpar emot konkurrenter som bara är ett klick bort.

Itsapark skriver inte när sajten ska lanseras i sin helhet. De kommer att kontinuerligt utveckla modeguiden utifrån användarnas input.