Het undersökning: Därför blockerar vi annonser på nätet

HubSpot har tillsammans med Adblock Plus gjort en undersökning om varför vi väljer att blockera annonser på nätet. Resultaten avslöjar att det är annonserna vi vill förändra och att reklamblockering leder till en bättre surfupplevelse.

Undersökningens resultat talar för sig själva:

  • 51 procent av surfarna vill själva vara i kontroll och väljer därför att använda reklamblockerare.
  • 83 procent vill bara blockera annonser som de ogillar.
  • 77 procent säger att de vill filtrera bort annonser, inte helt blockera dem.
  • 63 procent anser att reklamblockering leder till en bättre surfupplevelse.
  • 57 procent anser att annonser som visas när man söker med sökmotorer är användbara.
  • 45 procent av amerikanska surfare har betalat för webbinnehåll.

Undersökningen tillfrågade 1.055 respondenter från USA, England, Tyskland och Frankrike varav 70 procent använder idag en reklamblockerare.

“It’s pretty clear from the survey results that we have two different ecosystems of online consumers – those who block ads and those who don’t – and solving the dilemma of how to successfully monetize the hundreds of millions of ad blockers means reaching them on their own terms. Those terms are already codified in our Acceptable Ads guidelines, which were developed and vetted by ad-blocking users,” kommenterar Till Faida som är medgrundare till Adblock Plus.

“On the one hand,” fortsätter Faida, “the survey results are encouraging because they show users’ willingness to accept some advertising. But a healthier web is one where advertising is not the sole monetization spigot; so the fact that younger respondents, especially in the US, appear more flexible to fund content is equally encouraging to our Flattr Plus project, which will allow users to directly fund content they love.”

“The results of this research are very telling. People may be sick and tired of ads, but it’s only because they don’t find them impactful or valuable enough to interact with, “ kommenterar Kipp Bodnar från HubSpot. “Marketers need to put their customers and potential customers at the center of the ad creation process. By focusing on providing valuable, relevant content through ads – just as they do blog posts, social content, offers and more – ads become an effective piece of the inbound marketing suite.”

> Länk till undersökningen