Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Hemnet erbjuder programmatiska annonsköp

Hemmet har etablerat ett samarbete med PubMatic för att kunna leverera programmatisk reklam, de kommer att hantera deras stationära och mobila annonsering.

Hemnet erbjuder nu programmatisk annonsering eftersom det svarar för en betydande del av köpen från annonsörer och mediebyråer.

Hemmet har valt att arbeta exklusivt med PubMatic, Hemnet och PubMatic kommenterar

”Vi bestämde oss för att utöka vår programmatiska annonsverksamhet eftersom många av våra kunder har uttryckt ett intresse för dessa lösningar, och tekniken är mogen. Vi valde PubMatic eftersom de är ett stort, stabilt företag med en stark lokal närvaro och expertis ”, säger Christian Viklund, direktör, Commercial analys på Hemnet.

”Som den femte största siten i Sverige, är vi är mycket glada över att kunna möta våra kunders efterfrågan fullt ut. Vi ser fram emot att tipsammans med våra kunder och PubMatic att utveckla de bästa lösningarna för programmatisk annonsering ”, säger Sandra Ohlsson, VP försäljning på Hemnet.

Jonas Olsen, Country Manager Nordics på PubMatic ”Vi är stolta över att vara Hemnet första och enda partner för programmatiska annonshandel. Eftersom publicister blir mer sofistikerade med sina programmatiska reklamstrategier, vi är glada över att kunna erbjuda en lösning av världsklass med vår lösning. Vi ser fram emot att koppla ihop vår teknik med Hemnet stora lager av kvalitativt annonsutrymme i deras stationära och mobila plattformar. ”

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.