HCL lanserar ADvantage Experience

HCL Technologies (HCL), lanserar en ny platform med syfte att hjälpa kunder effektivisera sitt arbete med att förbättra kundupplevelser. Plattformen, HCL ADvantage Experience, fungerar ihop med Adobe Experience Cloud.

HCL ADvantage Experience omfattar bland annat digitala verktyg och resurser som kan användas för att snabbt lansera olika typer av erbjudanden. Dessutom kan företag integrera data från olika marknadsföringssystem.

Bland annat finns det ett bibliotek med förprogrammerade komponenter som dessutom kan återanvändas, ramverk som är särskilt utformat för Adobe Experience Manager, funktioner för automatiserad kodgenerering och migrering från befintliga plattformar.

Arbetet med att optimera kundupplevelsen är avgörande för moderna verksamheter, och tack vare vår erfarenhet av att leda flera sådana projekt, har vi kunnat utvecklat en digital approach som hjälper multinationella verksamheter att skapa upplevelser som tilltalar alla intressenter, säger Anand Birje, Corporate Vice President and Head – Digital & Analytics på HCL Technologies. Vår ADvantage Experience platform hjälper kunder i deras digitala satsning på datadrivna kampanjer i flera kanaler via Adobe Experience Cloud.