Att ta sin verksamhet ut på nätet är ingen enkel grej. Det är mycket att ha koll på och man vill ju gärna undvika dyra misstag. Här kan du få hjälp med din digitala transformation.
Tidigare gick det ju bra att köpa en annons i tidningen, eller jingle på radio. Men idag är allt annorlunda. Ungdomarna är på appar och millennials söker sig till nya kanaler. Till och med äldre söker sig allt längre ut på nätet. För många verksamheter är det dags att tänka om, och det inte lätt.
För det första måste man ta fram en digital strategi som verksamheten kan luta sig emot när man ska fatta beslut. Efter det gäller det att identifiera kanaler som målgruppen använder. Sen är det budskap, paketering och framförallt uppföljning som gäller. Det är av absolut vikt att alltid följa upp insatserna så att man hela tiden optimerar och inte gör onödiga insatser, som kostar pengar. Det fina med en digital transformation är att man kan få det hela att jobba emot målet, genom att följa upp, optimera och slutligen automatisera.
Vi på Dagensanalys.se har fått feedback från våra läsare att de vill ha mer hjälp från oss. Inte bara genom tips & guider utan också med faktiskt konsultation i hur man går från att ha läst en artikel till att få igång arbetet.
Ditt första steg är att maila till oss så tar vi det vidare därifrån.