Här är vinnaren av årets PR-kampanj i sociala medier

Under årets gala för alla PR-byråer, Spinn-galan, delades det ut en massa guld och silver. Flesta priser fick PR-byrån Jung som dominerade scenen.
Årets kampanj i sociala medier:
Guld – Oddsets partiska kommentatorer – Svenska Spel/Oddset – Jung Relations/DDB
Motivering: Genom att kasta objektiviteten i papperskorgen, och låta känslorna styra, har Årets vinnare tagit second screen användandet in i matchen.
Här kan du se kampanjen.
Silver – Bullens Beer Banger – Bullens /Actionist
Årets kampanj med influencers:
Guld
  – Kolla Bollarna  – Ung Cancer – Cohn & Wolfe
Motivering: Ett välplanerat litet ”misstag” på Instagram satte bollarna i viral rullning och gav uppmärksamhet till ett ämne de flesta av helst undviker. Fast vi inte borde.
Här kan du se kampanjen. 
Silver
 – #IDittNamn – adidas och Svenska Fotbollförbundet  – Edelman Deportivo

Årets content marketing
Guld
  – Sportsvenska för invandrare – Svenska Spel – Jung Relations
Motivering: Årets vinnare i kategorin har skapat innehåll som gör något svårt enklare – och samtidigt öppnar nya arenor för språkbildning och integration.
Här kan du se kampanjen. 
Silver
 – Travsnack , ATG – Gullers Grupp – Rodolfo
Här är alla andra vinnare:
Guld:
Abby Priest, Adobe, “The Original brushes of Edvard Munch” (Business to business)
Jung, Lernia, “Den nya rikssvenskan” (Årets innovationskampanj)
Jung, Procter & Gamble, “Henkes hårresande konkurrens” (Årets integrerade kampanj)
Markus, Kvinnojouren Ellinor, “Bakom fasaden” (Årets non-profit)
Ord & Bild, Fotografiska, “Det ojämställda priset” (Bästa pr-kampanj)
Ord & Bild, Fotografiska, “Det ojämställda priset” (Årets konsumentkampanj)
Garbergs Malmö, Landskrona stad, “Kidish” (Årets samhällsinformationskampanj)
Cohn & Wolfe, Carlsberg Sverige, “Carlsberg Non Alcoholic – den alkoholfria ölens frÖLsare” (Årets varumärkesbyggare)
Silver:
Jung, Lernia, “Den nya rikssvenskan” (business to business)
Jung, Lernia, “Den nya rikssvenskan” (Bästa pr-kampanj)
POST/King, Cloetta, “Let’s talk” (Årets innovationskampanj)
Prime/DDB Stockholm, McDonald’s, “Gör Donken” (Årets integrerade kampanj)
Rippler Communications, HKScan/Bullens, “Bullens Beer Banger” (Årets konsumentkampanj)
Wenderfalck, SVT, “SVT Dold” (Årets samhällsinformationskampanj)
Gullers Grupp, Vårdföretagarna, “Vi gör skillnad” (Årets varumärkesbyggare)
Det delades även ut pris för årets rookie som togs hem av Per Frykebrandt från Juno Public Relations.
Motivering: Årets rookie tycker att det bästa med att arbeta som konsult i vår bransch är det ansvar och den glädje som det innebär. Med rejäl målmedvetenhet, stort kundfokus och en vilja och förmåga att nå målgruppens hjärta vill årets rookie nå ut även utanför vår bransch med ansvarsfull kommunikation. Årets rookie är Per Frykebrant på Juno Public Relations.
Självklart ska också kunder få pris för Årets kund. I år blev det Renault och Annelie Söderberg.
Motivering: Årets kund köper löpande in emotionell och kulturellt relevant kommunikation för att komma under huden på sina målgrupper. Personen ifråga är inte rädd för att föra en kamp internt och externt för att förändra synen på kommunikation. Årets Kund är någon som förutom en stor portion mod och nyfikenhet också har viljan och orken att genomföra förändringar i sin egen organisation och i branschen. Utöver detta har Årets Kund en stor förmåga att peppa sitt team till nya stordåd!