Nu står det klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelse Årets Marknadschef 2019.
Samtidigt koras även Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa för 2019.
Årets Marknadschef delas ut till en person som med ett framgångsrikt och innovativt ledarskap har medfört till ökat förtroende för företagets varumärke och utomordentliga affärsmässiga resultat.
Finalister Årets Marknadschef 2019
Christian Cabau, Klarna
Johan Fernstedt, Unionen
Pino Roscigno, Stadium
Sarah Frelin Ekvall, Arken Zoo
Kriterierna för att kunna få utmärkelsen av Marknadsföreningen Stockholm är:
- Dokumenterat resultat mellan affärsresultat, person och funktion
- Ledarskapsegenskaper
- Personlig prestation; kopplat kreativitet till affärsmässighet och nytänkande
- Har medfört ökat förtroende för företagets varumärke
- Etiskt och moraliskt förhållande i kommunikationsdiscipliner
Ser fram emot att skriva om vinnaren den 5 februari nästa år. Tills dess får vi alla spekulera vem som tar hem det.