Mediebyrågruppen GroupM uppgraderar sitt erbjudande inom owned media och har rekryterat fyra seniora konsulter från Nordic Morning.
Efter att de senaste åren ha byggt upp och etablerat sin contentavdelning mStudio tar nu GroupM affärsområdet owned media till en ny nivå med fyra erfarna rådgivare som jobbar efter en skalbar och dokumenterat effektiv arbetsmetod.
Teamet har en innovativ och datadriven approach till owned media som passar väl in i och stödjer hur vi arbetar inom GroupM i övrigt. Utöver att vi genom denna kompetens kan bidra till att stärka våra kunders affär enskilt så kan vi även länka ihop området med content och övrig digital strategi, säger Niklas Hedberg, Chief Growth Officer på GroupM.
Enligt det nya owned media-teamet underlevererar SEO för stora varumärken ofta av två anledningar; att konsulter inte klarar av att skala upp räckvidden för att uppnå en tillfredsställande effekt och att förändringsprocesserna är plågsamt långsamma. Därför har teamet utarbetat en precisionsbaserad metod som bygger på ett helt nytt sätt att samarbeta mellan kund och byrå.
För att leverera affärsresultat genom önskvärd räckvidd i den här kanalen behövs en transformativ ledare som tänker skalbarhet och vågar pusha för att SEO-ärenden prioriteras. Vårt tillvägagångssätt levererar affärsnytta som aldrig förr, så vi ska ge GroupM:s kunder förutsättningar att våga göra djärva, snabba och extremt effektiva förändringar inom området owned media, kommenterar Scott Roemermann, nytillträdd Director of Owned Media.