Googles undersökningstjänst paras ihop med Marketsight

De som använder sig av sökmotorjätten Googles undersökningstjänst, Google Consumer Services, får nu möjligheten att använda sig av en ny plattform för att underlätta analyser och presentationer. Detta är resultatet av ett nytt samarbete mellan Google och mjukvareföretaget MarketSight.

MarketSight specialiserar sig inom analys- och rapportprogram, och med den nya plattformen så ska de som använder sig av Google Consumer Surveys kunna skapa så kalla cross-tabbar, utföra statistiska sammanställningar, göra interaktiva grafer och dela resultaten online.

Tjänsten ska också låta användare exportera resultaten till Microsofts PowerPoint och Excel, och dela ut allt på nätet via MarketSights egna publikationstjänst Free Findings.

Tanken med samarbetet är, enligt MarketSights VD Michael DeNitto att låta Google Consumer Surveys användare “dra sin undersökningsdata direkt till MarketSight för analys och presentation”.

Läs mer om vad de själva skriver om sitt samarbete här.

Läs mer: Ipsos använder Google Consumer Survey för att lansera nytt

Behöver du hjälp med att samla in och analysera information? Klicka här.