Google lanserar återigen nya annonsformat och en ny analystjänst för Youtube

Annonsformatet Responsive Search Ads använder maskininlärning och analysverktyget för Youtube underlättar mätning av KPI:er. Googgle lanserar även nya annonsformat för att driva konverteringar och besök till butik.

I hjärtat av alla nya lanseringar finner vi maskininlärning, något som Google satsar på till max.

Här förklarar Google de nya annonsformaten och Youtube-analysen. Nedan har vi inkluderat det viktigaste.

Annonsformat och uppdateringar inkluderar:

Responsive Search Ads:
Formatet matchar sökningen till annonsen.
“Simply provide up to 15 headlines and 4 description lines, and Google will do the rest. By testing different combinations, Google learns which ad creative performs best for any search query. “So people searching for the same thing might see different ads based on context.”

Maxa utfallet från reklam på Youtube:
Uppdateringen, som fortfarande är i beta, hjälper marknadsförare att optimera reklamen på Youtube. Mätningar inkluderar fler variabler än bara visningar.

“This new Smart Bidding strategy is also powered by machine learning. It automatically adjusts bids at auction time to maximize the impact your video ads have on brand perception throughout the consumer journey.”

Lokala kampanjer
Annonsformat ämnat att dra trafik till butiker. Bara skriv in din budget, butikens geografiska plats och det kreativa. Därefter tar Googles maskininlärning över och skapar annonserna.
“Whether they start their research on YouTube or Google, people still make the majority of their purchases in physical stores.” “Provide a few simple things—like your business locations and ad creative—and Google automatically optimizes your ads across properties to bring more customers into your store.”

Smarta shoppingkampanjer
Med hjälp av maskininlärning optimeras kampanjen mot flera olika affärsmål. Omsättning, konverteringar, besök till butik med input från säsong, prisoptimering för att bättre placera annonser i Google Shopping.

“This Smart Shopping campaign helps you hit your revenue goals without the need to manually manage and bid to individual products or keywords. In the coming months, we’re improving them to optimize across multiple business goals.””Beyond maximize conversion value, you’ll also be able to select store visits or new customers as goals. Machine learning factors in the likelihood that a click will result in any of these outcomes and helps adjust bids accordingly. Machine learning is also used to optimize where your Shopping ads show—on Google.com, Image Search, YouTube and millions of sites and apps across the web—and which products are featured.”