Google lanserar Analytics 360 Suite

Google har idag lanserat en ny produktgrupp som de döpt till Analytics 360 Suite. Med den vill Google direktkonkurrera med företag som Adobe och SalesForce. Det är en imponerande samling produkter som nu samlas under ett tak. Men kommer det att räcka för att övertyga marknadsförarna?

Produkter som nu lanseras inom gruppen Analytics 360 Suite är:

  • Google Audience Center 360 (beta). Hantera, förstå och hitta tvillingar till dina kunder. Integration med både Google och DoubleClick samt andra tredjepartskällor.
  • Google Optimize 360 (beta). A/B tester av webbplatser som rullar sömlöst och ger webbplatsägaren underlag för optimering.
  • Google Data Studio 360 (beta). Data-analys och visualisering av data över alla produkter inom Analytics 360. Resultatet blir rapporter och dashboards som styrinstrument.
  • Google Tag Manager 360. Påskyndar taggning av sidor, tjänster etc.
  • Google Analytics 360, tidigare känd som GA Premium, är den nya versionen av all analys. Det här är hubben för all din data samt integration med annonsprodukter och marknadsföringsinsatser.
  • Google Attribution 360, tidigare Adometry, har byggts om från grunden. Med detta verktyg kan du allokera budget och analysera effekt över alla kanaler, enheter och marknadsföringsmixar.