Getty Images ger bildförslag genom Taboola

Taboola inleder ett samarbete med Getty Images som innebär att Taboolas kunder kan använda deras bilder i sina kampanjer.
Det här är en trend som vi kommer att få se mer av – att företag går samman för att göra livet enklare för digitala marknadsförare. Det är alltid svårt att välja exakt rätt bild, och det är något som nu Getty och Taboola tagit fasta på.
När Taboolas kunder laddar upp innehåll till plattformen kommer Getty Images automatiskt ge förslag på passande bilder till deras webbsida, produkt eller app som de försöker marknadsföra. De kan också lägga till eller ta bort nyckelord för att skapa mer relevanta förslag.
Tanken bakom funktionen är att göra creative testing enklare för Taboolas kunder.
“We want every Taboola campaign to be both simple to launch and as successful as possible,” säger Adam Singolda, CEO och grundare på Taboola.
“Our partnership with Getty Images will make it quick and seamless for marketers to choose from an array of high-quality, relevant images for each campaign, test and optimise those images for performance, and maximise results.”