Fullsatt hus när IAB hade seminarium om Programmatic

IAB Sveriges task force Programmatic Buying hade igår ett seminarium om vad som händer inom just Programmatic 2014. Seminariet blev fullsatt med 375 glada digitala marknadsföare som vill lära sig om allt det senaste inom Programmatic. Ta del av både innehåll och bilder i denna artikel.

Relaterat: Allt du behöver veta om RTB på 5 minuter

IAB_programmatic1

Seminariet började med att Charlotte Thür som är VD IAB Sverige hälsade alla välkomna. Efter henne var det Maya Garkusha som ordförande för Task Forcen som trendspanade inom Programmatic. Efter Maya diskuterade Charlotte Thür, Dilem Güler (Expressen) och Robert Johansson (Schibsted) om en färsk studie som IAB nyligen publicerat. Upp på scen efter gänget kom Luke Fenney från Rubicon i England. Luke har 8 års erfarenhet från Programmatic. Han berättade vad köpare och säljare vill få ut av Programmatic nu och i framtiden! Efter detta var det en paneldebatt. I panelen som modererades av Patrik Sandberg från Nyheter24-gruppen fanns Simone Skoog (Aegis/Amnet), Mikael Taipale (GroupM/Xaxis) och Fredrik Forsberg (IPG/Cadreon) diskuterades frågor om Varumärkes-, video- och mobil-annonsering, programmatic byrå/in-house, utmaningar, visioner och vad vill marknadsföraren ha och mer.

Relaterat: Videoplaza vill på allvar få igång automatiserad handel av videoannonser
Relaterat: Medierna hoppar på RTB-tåget

IAB_programmatic3

Seminariet avslutades med några case från Furniturebox.se och Tre Kronor.

Bilder tagna av Camilla Andersson, MMS.