Sara blir digital innehållschef på Frida Förlag

Sara Grundberg tilltra?der tja?nsten som digital inneha?llschef med ansvar fo?r Frida Fo?rlags digitala inneha?ll i augusti.

Frida Fo?rlag tar nu a?nnu ett steg i sin digitala utveckling genom att instifta den nya tja?nsten digital inneha?llschef och tillsa?tta Sara Grundberg till den nya rollen. Den nya tja?nsten a?r ett viktigt led i Frida Fo?rlags offensiva strategi att bli det marknadsledande, sociala och digitala mediehuset fo?r unga kvinnor. Ma?let med den nya tja?nsten a?r att driva och utveckla de olika varuma?rkenas unika ro?st, att tydligare sa?tta agendan hos ma?lgruppen och att o?ka relevansen hos anva?ndarna a?ven pa? sikt med inneha?ll som ga?r i linje med va?r mission att ”inspirera och engagera unga kvinnor”.

Na?rmast kommer Sara Grundberg fra?n rollen som sajtansvarig pa? Land.se hos LRF Media. Dessfo?rinnan har Sara Grundberg en bakgrund pa? Aftonbladet da?r hon bland annat arbetat som redigerare, nattchef och bitra?dande nyhetschef. Innan dess har hon a?ven arbetat pa? bland annat Dagbladet och Sundsvalls tidning.

– Att fa? arbeta sa? na?ra ma?lgruppen unga kvinnor a?r som en dro?m. Frida Fo?rlag har en unik relation till dem. Jag hoppas kunna bidra med en journalistisk ide? och driv in i en redan va?ldigt taggad organisation, sa?ger Sara Grundberg, tilltra?dande digital inneha?llschef.

Genom varuma?rken som SOLO, FRIDA, CHIC, VECKANS NU! och ShapeUp har Frida Fo?rlag en mycket stark relation till ma?lgruppen unga kvinnor och na?r varje ma?nad hundratusentals tjejer och kvinnor i ma?lgruppen och har en total ra?ckvidd pa? knappt en miljon unika beso?kare, fo?ljare, lyssnare och anva?ndare. Som exempel har FRIDA Play pa? kort tid blivit en succe? med o?ver 200 000 visningar i veckan.

– Vi a?r va?ldigt glada o?ver att ha med Sara pa? den ha?r resan. Med sin gedigna journalistiska bakgrund, digitala erfarenhet och sin fo?rma?ga att skapa relevant och unikt, kvalitativt, inneha?ll passar hon perfekt fo?r uppgiften att ta Frida Fo?rlags inneha?ll vidare. Vi befinner oss i ett oerho?rt spa?nnande skede samt a?r sto?rre och na?r fler anva?ndare a?n na?gonsin tidigare. Med Sara ombord kan vi la?gga a?nnu sto?rre kraft pa? att vidareutveckla va?rt inneha?ll och fortsa?tta leverera tra?ffsa?kert rakt in i ma?lgruppen pa? alla va?ra digitala plattformar, sa?ger Anders Juhlin, VD pa? Frida Fo?rlag.