Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Fortnite-stjärnan i samarbete med Adidas

Precis som med andra sporter hänger Adidas och Nike på och sponsrar stjärnorna. Den här gången är det Tyler “Ninja” Blevins som fått utrycka sin kreativa sida med ett par löparskor från Adidas.

För Adidas är det här en enorm vinst då Ninja är en av de mest populära inom e-sport just nu.  Skorna finnas att köpa med start 31 december i år på Adidas hemsida.

Skorna är i Ninjas typiska färger – blå och gula – och har hans logga på sidan. På insidan av skorna står det ”Time In” vilket också är Adidas och Ninjas gemensamma slogan.

Om du har en spelande tonåring hemma är det här en sen måste-julklapp.

Vad sjutton är Fortnite?

Om du fortfarande inte har en aning om vad Fortnite är för något ska du klicka på den här länken och ögna igenom artiklarna som vi skrivit.

I korta drag är det en spelvärld där du pangar på varandra med låtsas-pickadoller. Det börjar med att din tecknade karaktär landar i ett landskap där du ska skydda dig själv samtidigt som du ska panga så många du kan. Men landskapet krymper hela tiden så du kan inte ligga och gömma dig bakom ett träd hur länge som helst. Till slut är det bara du och några andra spelare kvar. Den spelaren med snabbast reaktioner och mest kreativa spelstil vinner. Sen börjar allt om från början igen. Och igen och igen. Flera timmar av spelande kan passera och ändå känns det som att du nyss börjat.

Nyss avgjordes VM i Fornite och en 16-åring tog hem första priset om 30 miljoner kronor. Så ja, det är inte bara kul utan finns även hopp om miljoner när man spelar på nätet.

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.