Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Förstå det nya konsumentbeteendet Omnishopping – Infographic

I företaget Criteos senaste undersökning framträder en ny typ av konsumentbeteende. De kallar detta för omnishopping, och innebär att konsumenters kundresa innefattar många olika kanaler, och det visuella blir allt viktigare för att fånga kundernas uppmärksamhet, både online och offline.
Företaget Criteo jobbar med att samla kunddata och förstå konsumentbeteenden. I deras senaste studie ”The Shopper Story” undersöktes 2.5000 amerikaners shoppingvanor, och studien visar på en del riktigt intressanta resultat. Bland annat är det färre än hälften som handlar från den första webbsida de besöker, och många vill se produkten fysisk innan de genomför sitt köp. Hela 89% menar dessutom att attraktiva produktbilder kan få dem att genomföra ett köp direkt, så det visuella är viktigare än någonsin.
Enligt Jonathan Opdyke, strategisk chef på Criteo, måste marknadsförare förstå att en strategi för omnichannel nu är ett måste om du ska kunna fånga kunderna och få dem att genomföra ett köp. Du kan läsa mer om omnishopparna i infografen nedan.

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.