Resan mot ett digitalt hem har lockat flera läsare att börja planera sin egna modernisering. Samtidigt kan man fråga sig hur långt man är villig att låta det digitala få styra allt från frukost till läggdags.
Oavsett om man är för eller emot en digitalisering av sitt hem är det den artikeln som fick ett stort antal läsare att börja fundera, alltså veckans Topp.
Okej, ingen av oss gillar betalväggar, tror även detta gäller de som är ansvariga för dem. Journalister skriver sitt innehåll så att så många som möjligt kan läsa. Med värdelösa annonsmodeller som lockar fram reklamblockerare och endast 61 procent av annonsernas ses (50 procent under 1 sekund) förstår man att publicisterna måste ta till betalväggar, annars går affären inte ihop. Bara se hur svårt det är för uppstickare som News55, som efter sitt bokslut tappar 2 kronor för varje krona som man säljer. Publicistaffären går back och än så länge finns inga hållbara lösningar. Betalväggen är bara konstgjord andning tills att någon kommer på något bättre. Betalväggarna är utan tvekan veckans Flopp.
Andra nyheter som lockade läsarna för bland andra möjligheten att använda LinkedIns profildata för att förbättra sin egna webbanalys. Ett smart sätt att klä på besökarna både titel, företagsstorlek och mer. Visst lämnar du samtidigt ut din egna data till LinkedIn men på internet är trading av data den enda vägen, om det inte ska kosta miljoner.