Företaget som ska hjälpa marknadsförare att analysera Snapchat

Snapchat, Snapchat, Snapchat. Appen som kanske är den hetaste sociala medietjänsten just nu lockar en stor mängd ungdomar och därmed även annonsörer, som mer än gärna vill nå denna svårflörtade publik. Nu ska det bli lättare att mäta annonseringens räckvidd, menar nya danska mätföretaget Snaplytics.

Läs mer: Snapchat tjänar grova pengar på kidsen

Grundarna Thomas Cilius och Anders Landau menar på att Snapchats flyktiga natur (inläggen raderas efter 24 timmar) gör plattformen “väldigt svår” att kvantifiera. Snaplytics använder sig dock av “screengrabs”, i stort sett skärmdumpar som ska underlätta detta.

Kunder ska kunna använda sig av kontrollpanel där man ska kunna se vilka skärmdumpar som tas, hur många följare en kampanj eller konto har. Man ska kunna jämföra sina värden mot andra Snaplytics-kunder i stort eller de i samma bransch.

Snaplytics säger sig erbjuda en helt “automatiserad” och “skalbar” process som ska ge “insikter som är enkla att förstå” och därmed underlätta för annonsörerna som vill åt den där superheta Snapchat-ungdomen.