UX-designbyrån Osynlig tar in grundaren av Head Agent-gruppen, Susanna Liljestam Heigard, till sin styrelse. Här växlar vi några ord om visionen och satsningen.
Susanna är grundare av Executive Search-koncernen Head Agent gruppen, som grundades 2010 och som idag omsätter 65 miljoner. Att bygga upp och skapa organisk tillväxt i konsultbolag är något som Susanna har erfarenhet av, vilket går i linje med Osynligs visioner. Hon arbetar idag som operativ styrelsemedlem i sina egna bolag och är även styrelseledamot i Ateles Consulting, ett konsultbolag inom digital handel.
Vi fick tillfälle att växla några ord med henne om satsningen med Osynlig.
Hur ska du få Osynlig att växa?
Genom att bidra med min erfarenhet och mina kunskaper om hur man får konsultbolag att växa till mångmiljonbolag, där viktiga nycklar framför allt blir att knyta till sig rätt personer och rätt kompetens. Min djupa förståelse för hur man skapar en stark företagskultur, som får medarbetare att stanna kvar och bidra till företagets och kundernas långsiktiga målsättningar, är en annan viktig nyckel.
Vad är målen för året?
Målet för det här året är att Osynlig ska fortsätta att växa och skapa värde, inte bara för kunder och medarbetare, utan också för samhället genom att bidra med nya innovativa lösningar som driver den digitala transformationen framåt.
Varför tror du på UX?
För mig är UX-design affärskritiskt och en vital del av den digitala upplevelsen av ett företag, något som är starkt sammankopplat med upplevelsen av varumärket. I framtiden kommer de företag som saknar kompetens inom UX-design ha svårt att överleva.
Susanna är ett mycket välkommet och värdefullt tillskott i vår styrelse. Hennes förståelse för konsultaffären, ledarskap och att bygga företag i kombination med hennes expertkunskap inom Talent Acquisition och arbetsmarknaden kommer att bidra med stort värde i Osynligs strategiska utveckling och tillväxtresa, säger Johanna Berlinde, styrelseordförande, Osynlig.