Den sociala fotoappen Snapchat, som ju tagit stora delen av (den yngre) världen med storm lanserar ett nytt annonsformat, så kallade post-roll annonser. Detta kommer som en följd av att man i början av nästa år vill satsa på att lansera sig själva på aktiemarknaden.
De nya annonserna kommer att spelas upp efter att en användare har tittat färdigt på en videobaserad “story” i Snachats flöde. Man kommer också att satsa mer på så kallade midroll-annonser i flödet, skriver AdWeek.
Samtidigt så lanserar man även andra uppdateringar för Stories-funktionen i form av en spellista där användarna ska kunna sätta ihop sina favoritanvändare, istället för den inte lika populära funktionen “Auto Advance” som gjorde det svårare att hålla koll på de närmaste vänner oftare än andra, skriver Snapchat i ett blogginlägg.
Den nya uppdateringen kommer dock inte att påverka mängden annonser i flödet, och dessa kommer att fortsätta att dyka upp i lika stor omfång i användarnas “spellistor” som tidigare.
Orsaken till att man satsar på allt fler annonser ligger till stor del i den kommande lanseringen av företaget på börsen, något som kan komma redan så tidigt som i mars nästa år.
Snapchat vill visa för investerarna att man kan få betydliga intäkter från annonsering, i samband med att öppnar för mer reklam i sin app.