Finalisterna klara för Årets Marknadschef 2018

Nu står det klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelser Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2018.

Utmärkelserna delas ut i samband med ett halvdagsevenemang den 6:e februari på Fotografiska.

Finalister Årets Marknadschef 2018
Emma Stjernlöf, ADIDAS
Emelie Mannheimer, TENGBOM
Marie Wedin, COOP
Per Carleö, VOLVO CARS

Finalister Årets Framtidslöfte 2018
Karin Bjerde, KOGNITY
Madeleine Lindgren, BISNODE
Siduri Poli, CHANGERS HUB
Sabina Wizander, KRY

“En riktig förmån att få ta del av alla gedigna underlag och fantastiska prestationer,” säger Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm och jurymedlem i Årets Marknadschef och Årets Framtidslöfte.

Finalister Årets Disruptör 2018
GLOBHE
SANA LABS
TELNESS
TRANSFER GALAXY

“Det har varit ett roligt men tufft juryarbete med otroliga finalister som verkligen inspirerar. Årets Disruptör ligger mig varmt om hjärtat då vi själva fick ta emot priset förra året vilket betydde mycket. Juryarbetet har varit otroligt kul men också svårt att välja bland flera fina bolag. Det ska bli roligt att få följa finalisternas resor i framtiden,” säger Elsa Bernadotte medgrundare och COO på Karma och jurymedlem Årets Disurptör 2018.

Finalister Årets Varumärkesresa 2018
COOP
E.ON
KLARNA
SVEGRO

“Det har varit en rolig process där vi i juryn har fått ta del av det bästa som gjorts i Sverige under de senaste åren. Som alltid väldigt svårt att särskilja kandidater när de är så många bra case. Fokus har varit på själva varumärkesresan och det är roligt att alla finalister i år har gjort imponerade resor men från så olika bakgrund och på så olika sätt. Resor hamnar lika mycket om att bygga som att behålla och förnya,” säger Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan och jurymedlem Årets Varumärkesresa.

Utmärkelserna delas ut av Marknadsföreningen Stockholm. Vinnarna utses den 6 februari på Fotografiska under eventet Årets Marknadschef 2018.