Engelska undersökningsbolaget The Pineapple Lounge specialiserar sig på att intervjua barn och ungdomar inom en rad olika ämnen. Främst handlar det om att söka fram vad som driver barn som konsumenter av media, produkter och tjänster.
Att intervjua barn är en svår uppgift som kräver bra känsla för vad som är “rätt” och vad som blir “för mycket”. The Pineapple Lounge har lyckats hitta rätt balans.
En av deras nya tjänster följer barn med hjälp av en GoPro-kamera för att studera vad barn observerar i kommersiella miljöer. Om tjänsten säger de “For the first time we can experience occasions that normally would be off-limits, because of access or because they would be disrupted by the presence of a researcher. We can now see what it’s like to be at a sleepover, on a shopping trip, at a play date, and even to observe mealtimes from a kid’s point of view”.
Här är en video som visar hur barn interagerar med olika leksaker:
Grundaren av The Pineapple Lounge, Emma Worrollo, säger i en intervju “It’s a really exciting time for kids and family brands that get it right. There are more opportunities than ever for parents to connect and share with their children, and these dynamic and collaborative relationships kids are building with brands are really exciting to be part of.”